Διαφημίσεις

Google
 

Από τη νέα Διεύθυνση

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Δευτέρα, Απριλίου 24, 2006

Απολογία αφελούς

Που πας ρε Καραμήτρο;

Παιδιά ο πολύς ενθουσιασμός βλάπτει. Κι ο δικός μου για το blogging μ' έβλαψε ήδη (αλήθεια βλάπτω και βλάκας σχετίζονται;).
Προσπαθώντας να πλαισιώσω τα κειμενάκια μου με εικόνες που να παραπέμπουν, σχολιάζουν, αναδεικνύουν κτλ το κείμενο έκανα χρήση συνδέσμων (image links) σε εικόνες αναρτημένες σε site τρίτων.
Σήμερα, διαβάζοντας τις οδηγίες προς ναυτιλομένους του blogger.com είδα ότι κάτι τέτοιο ενέχει κινδύνους παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Δεν το πολυπίστεψα γιατί αν το linking είναι παράνομο, τότε όλο το internet είναι μια παρανομία.
Αλλά...
Υπάρχει αυτό το αναθεματισμένο αλλά πάντα.
Έψαξα λίγο το θέμα και βρήκα αυτό το πολύ καλό κείμενο που εξηγεί το γιατί.
Εν ολίγοις, ενώ μπορεί να κάνει κανείς ελεύθερα συνδέσμους σε σελίδες, δεν ισχύει το ίδιο με τις εικόνες.
Κατόπιν τούτου έστειλα μερικά μηνύματα στις ιστοσελίδες που έκανα link ζητώντας την άδειά τους να συνεχίσω να διατηρώ τους συνδέσμους, εξηγώντας ότι προκειται για ένα απλό blog χωρίς κανενός είδους τωρινή ή μελλοντική εμπορική δραστηριότητα (διαφήμιση κτλ).
Μέσα σε λίγες ώρες έλαβα την πρώτη αρνητική απάντηση. Μου ζήτησαν να αφαιρέσω αμέσως την εικόνα (συγκεκριμένα το πορτραίτο της Αλίκης) στο post ΗΑλίκη στη Χώρα των χρωμάτων, όπερ και έπραξα. Θεωρώ βέβαια αδικαιολόγητα αυστηρό το αίτημα αλλά είναι δικαίωμά τους και δεν μπορώ να πω ή κάνω τίποτα.

Τώρα θα σκέφτεστε: "Τι ηλίθιος! Ποιός θα τον έπαιρνε είδηση;"
Φευ τοις ηττημένοις. Επειδή συμβαίνει το επάγγελμά μου να έχει σχέση με το Internet ξέρω ότι κάτι τέτοιο ένας web administrator μπορεί ευκολώτατα να εντοπίσει κοιτάζοντας τα logs του web server του.

Αλλά δεν είναι μόνο ο φόβος των Ιουδαίων. Είναι κι ένα αίσθημα δικαίου που επιβάλει την στάση μου: σέβομαι την πνευματική περιουσία των άλλων γιατί θέλω να σέβονται την δικιά μου.

Και τώρα τι γίνεται; Αναμένω και τις άλλες απαντήσεις και θα 'μαι προσεκτικώτερος στο μέλλον.

Για τ' άλλα post μου ούτε περίμενα ούτε απαιτούσα να ακούσω γνώμες. Γι αυτό εδώ, καθότι είναι τρόπον τινά συνδικαλιστικό θέμα των bloggers θα το επιθυμούσα σφόδρα.